Renewa looks okay, but site is still using the expired versionl

Please fill out the fields below so we can help you better. Note: you must provide your domain name to get help. Domain names for issued certificates are all made public in Certificate Transparency logs (e.g. https://crt.sh/?q=example.com), so withholding your domain name here does not increase secrecy, but only makes it harder for us to provide help.

My domain is:daniellegaasbeek.nl

I ran this command:ssl renewal on directadmin

It produced this output: certificate renewed

My web server is (include version):

The operating system my web server runs on is (include version): unknown but I’m quite sure it’s a linux

My hosting provider, if applicable, is:vimexx the Netherlands

I can login to a root shell on my machine (yes or no, or I don’t know):I don’t know

I’m using a control panel to manage my site (no, or provide the name and version of the control panel):
Directadmin version unknown
The version of my client is (e.g. output of certbot --version or certbot-auto --version if you’re using Certbot):

1 Like

Hello,

I get my let’s encrypt certificate true my provider vimexx
On domain daniellegaasbeek.nl the certificate was expired 07052020
Renewal looked okay in my directadmin

But when going to the domain it still is using the expired certificate.

Renewed twice now, without result. As I don’t know how to work your community I send my question here

1 Like

Da’s wel een beetje raar. Ik kan zien dat er inderdaad een nieuw certificaat is aangemaakt: https://crt.sh/?q=daniellegaasbeek.nl

Maar ik zie inderdaad dat de webserver nog het oude, ondertussen verlopen certificaat nog gebruikt.

Normaliter is het ook helemaal niet nodig om handmatig het certificaat te moeten vernieuwen bij DirectAdmin.

Ik begrijp dat je een shared hosting-pakket bij Vimmex hebt? Geen Virtual Private Server ofzo die je zelf moet beheren? Want in het geval van Shared Hosting kon je er vaak ook zelf niets aan doen, behalve Vimmex vragen om het voor je op te lossen. Op hun pagina (https://www.vimexx.nl/help/gratis-lets-encrypt-ssl-op-je-website-installeren) staat verder ook helemaal niets over handmatig vernieuwen of opnieuw installeren, dus ik denk dat er bij hun iets mis gaat.

2 Likes

Ik verzoek vimexx even om een oplossing.
Je hoort nog van me. Bedankt zover

1 Like

Totnutoe geen enkele reactie van vimexx ontvangen anders dan dat ze gevraagd hebben of ik het domein binnen het resellerpakket verhuisd heb, wat het geval is.

Heb nu de SSL uitgeschakeld, maar dat dringt dan weer niet door tot let’s encrypt, waardoor er niet de gehoopte reset optreedt. Hoe krijg ik het gedaan dat alle aangemaakte certificaten worden verwijderd? Moet dat ook door vimexx gebeuren of kan let’s encrypt hier iets in betekenen?

1 Like

Als het puur shared hosting met een configuratie-panel zoals DirectAdmin is, dus zonder root rechten via SSH of iets dergelijks, dan kun jij helaas weinig anders doen dan wat je configuratie-panel je aanbiedt en kunnen wij als Community en Let's Encrypt helaas al helemaal niets voor je betekenen.

Ik zie wel dat de site gelukkig gewoon werkt, maar dan zonder SSL. Geen foutmelding of iets dergelijks.

3 Likes

Bij vimexx weten ze het ook niet hoor. Is er een instructie te vinden die ik hen kan toesturen zodat ze weten wat ze moeten doen?

Ik ken niet een kant en klare instructie hoe zij hun infrastructuur moeten fixen. Dat kán eigenlijk ook niet, aangezien dat onder de motorkap allemaal anders kan zijn.

Als jij puur shared hosting hebt (dus geen VPS of fysieke eigen server) met alleen DirectAdmin, dan is het toch echt Vimmex die je zou moeten helpen hiermee. Daarin kunnen wij helaas niets voor je betekenen. Jij betaalt toch voor hun service? Anders is 't een kwestie van je site(s) verhuizen naar een hosting provider die dit soort (anno 2020) basale dingen wél goed kan!

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.