Servidor Interno

Boa tarde,

Estou precisando de ajuda. Configurei um servidor com Linux - Ubuntu 22.04 e hospedei uma aplicação em PHP para o meu site interno. No entanto, gostaria de adicionar um certificado SSL para garantir que ao acessar o site, não apareça a mensagem de "modo seguro" no navegador, mas sim exiba um certificado válido e reconhecido. É possível realizar essa configuração?

Agradeço muito se puderem me auxiliar nesse processo.

Obrigado.

Good afternoon,

I need some help. I've set up a server with Linux - Ubuntu 22.04 and deployed a PHP application for my internal site. However, I'd like to add an SSL certificate to ensure that when accessing the site, it doesn't display the 'unsafe' message in the browser, but rather shows a valid and recognized certificate. Is it possible to set this up?

I really appreciate if you can assist me with this process.

Thank you."

1 Like

Olá @walter2303, e bem-vindo ao fórum da comunidade LE :slight_smile:

Não tenho certeza se seu aplicativo pode usar o certificado diretamente.
Mas se o serviço puder ser proxy, você poderá usar um proxy reverso para lidar com as conexões de entrada da Internet com segurança.

Hi @walter2303, and welcome to the LE community forum :slight_smile:

I'm not sure if your app can use the cert directly.
But if the service can be proxied, you can use a reverse proxy to handle the incoming Internet connections securely.

3 Likes

I believe PHP applications are usually deployed with Apache, Nginx, or a similar webserver. Are you using one of those? If so, you will be able to use Let's Encrypt easily. If you aren't using Apache or Nginx, can you provide more details of how your website is run? That will help us provide the best advice for you.

Thank you!

4 Likes

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.